TwenteConnect

Telecom en ICT zijn van oudsher verschillende werelden, met ieder weer hun eigen vakgebieden. Telecom werd opgesplitst in vaste telefonie en mobiel. En ICT bestaat uit hardware, software en infrastructuur. Maar deze onderdelen worden steeds vaker één geheel. De vaste telefonie gaat via de internetverbinding (VOIP genoemd), de mobiel wordt een verlengstuk van het vaste toestel en software wordt steeds meer een cloud-dienst waardoor deze ook niet meer zonder een stabiele internetverbinding kan.
Maar de leveranciers van deze diensten zijn vaak nog gericht op één of twee aspecten uit dit segment. Daardoor heeft de klant verschillende bedrijven aan tafel die ieder zijn onderdeel op zich neemt. Daarbij hebben ze geen kennis van de werkzaamheden en producten van de ander. Hierdoor krijgt de klant soms verkeerd advies of wordt hij bij storingen van het kastje naar de muur gestuurd.

Bedrijven zijn vaak gericht op één of twee aspecten uit dit segment. TwenteConnect wil dat traditionele beeld veranderen.

TwenteConnect wil dat traditionele beeld veranderen. Door de krachten te bundelen heeft TwenteConnect kennis en ervaring op het gebied van vaste telefonie, mobiele telefonie, hardware, software en cloud-diensten. Hierdoor kan TwenteConnect voor klanten het centrale aanspreekpunt zijn voor alle producten en diensten. En hoewel TwenteConnect er naar streeft om zo veel mogelijk van deze diensten onder eigen naam te leveren, wil dit niet zeggen dat klanten verplicht zijn om alle diensten bij TwenteConnect onder te brengen. De vertrouwde systeembeheerder van de klant kan gewoon zijn werk blijven doen als TwenteConnect bijvoorbeeld de telefonie regelt. Wij spreken dan ook liever over regisseurschap; wij houden het overzicht over de telecom en ICT zodat de klant hierover geen zorgen heeft. Door kleinschalig te blijven houden we persoonlijk contact met de klanten en weet hij wie hij aan de telefoon heeft. Zo wordt telecom en ICT kinderspel.